fbpx
Неділя , Червень 4 2023
Главная / Новини / Застосовуйте нові форми заяв та акцизних накладних із 27 січня

Застосовуйте нові форми заяв та акцизних накладних із 27 січня

Зміни до акцизного законодавства урядовці втілили у наказі Мінфіну від 27.11.2020 № 729. Він запрацює 27.01.2021. У наказі затвердили Порядок № 729 та нові форми:

  • заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів;
  • акцизних накладних (АН) форм «П» та «С»;
  • розрахунків коригування до АН форм «П» та «С»;
  • заявок на поповнення (коригування) залишку пального та спирту етилового.

Розглянемо деталі.

Заява про реєстрацію платника акцизу

У шапці заяви про реєстрацію платника акцизу та/або акцизних складів (п. 3) з’явилося місце, де треба поставити позначку про особу, яка є постійним представництвом нерезидента.

Акцизна накладна

У верхньому лівому куті АН тепер є додаткове поле для позначки про зведену АН. Згадка про такий тип АН існувала у попередньому порядку складання, але раніше її не вирізняли спеціальною позначкою.

У заголовній частині АН з’явилося спеціальне поле «Ознака джерела податкового номера4». Виноска «4» пояснює, що у цьому полі зазначають:

  • код 1 — для ЄДРПОУ;
  • 2 — для ДРФО тощо.

Із 27.01.2021

запрацюють зміни до акцизного законодавства

Ще одне нове поле — для державного та реєстраційного знаків повітряних суден. Його заповнюйте для напрямів використання з кодами «8» і «12».

У табличній частині паливної АН у графі 1 з кодом товару для скрапленого газу чиновники дозволили вписувати умовний код. Щоправда, у підпункті 230.1.3 Податкового кодексу України (ПК) прямо йдеться про умовний код «2711», а в мінфінівському порядку — про код «2711 00 00 00» (п. 33 розд. ІІ Порядку № 729). Тож пильнуйте! Вірогідно, варто записувати 10-значний код.

Побільшало числових кодів. Їх застосовуватимете, коли складатимете АН.

Додаткові коди операції складання в одному примірнику:

  • 7 — для реалізації платникові паливного акцизу, коли не збільшується обсяг пального, на який платник може скласти АН (наприклад, якщо на дату реєстрації він не зареєстрований платником);
  • 8 — промислової переробки пального;
  • 9 — облікової різниці, яку обчислюють згідно з пунктами 48 і 49 Порядку № 408. Показники такої АН неможливо виправити за допомогою розрахунку коригування (п. 1 розд. IV Порядку № 729). Тому будьте уважні!

Нові коди умов оподаткування пального:

  • 6 — на умовах підпункту 229.6.1 ПК — передача пального у межах однієї юрособи без оформлення податкового векселя;
  • 7 — скраплений газ для населення, звільнений від оподаткування акцизним податком (пп. 213.3.11 ПК). Його показуйте окремо від іншого пального, звільненого від оподаткування акцизним податком, — код умови оподаткування «2»;
  • 8 — паливо для реактивних двигунів, технологічне злиття якого з паливних баків суден здійснили на митній території України.

Найбільше зріс перелік кодів напрямів використання пального:

  • 5 — реалізація пального у паливний бак транспортного засобу платника через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який не є місцем роздрібної торгівлі пальним;
  • 6 — реалізація пального з акцизного складу пересувного у паливний бак транспортного засобу або обладнання, пристрою;
  • 7 — реалізація пального з акцизного складу до іншого акцизного складу з використанням трубопроводу, який не є акцизним складом пересувним1;
  • 8 — заправка повітряних суден пальним, отриманим за податковим векселем, яке оподатковують на умовах пункту 229.8 ПК;
  • 9 — реалізація пального суб’єктам літакобудування;
  • 10 — реалізація пального замовникам, які здійснили закупівлю для забезпечення потреб держави або територіальної громади;
  • 11 — реалізація пального Державному агентству резерву України;
  • 12 — заправлення власних повітряних суден суб’єктами літакобудування;
  • 13 — фізичний відпуск (відвантаження) пального з акцизного складу/акцизного складу пересувного на акцизний склад пересувний або з акцизного складу пересувного до акцизного складу при його експорті для переміщення по митній території України2;
  • 14 — фактичне вивезення пального за межі митної території України, підтверджене відповідно до пунктів 30—32 Положення № 450;
  • 15 — фізичний відпуск (відвантаження) зберігачем пального суб’єкту господарювання — платнику, пальне якого зберігалося на акцизному складі зберігача;
  • 16 — власне споживання пального замовниками, які закупили пальне для забезпечення потреб держави або територіальної громади згідно з підпунктом 229.8.10 ПК;
  • 17 — реалізація пального, обсяг якого збільшено за оформленою додатковою митною декларацією.
1 Цю ознаку не зазначайте в разі реалізації пального з акцизного складу до іншого акцизного складу з використанням магістрального трубопроводу.
2 Для виробників.

Аналогічно збільшили число кодів і для спиртової АН.

Розрахунок коригування

У новій формі розрахунку коригування (РК) використовуватимете нові коди операцій для складання в одному примірнику, умов оподаткування та ознаки джерела податкового номера.

Чиновники спростили умови для реєстрації, коли зареєстрований лише перший примірник АН (п. 10 розд. IV Порядку № 729). Раніше можна було зареєструвати РК до АН, складеної у двох примірниках, лише після реєстрації обох примірників (ЗІР, підкатегорія 114.11.03). Тепер платник акцизу складатиме РК до АН форми «П» у одному примірнику й реєструватиме його в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Розширили коди видів коригування та змінили їх тлумачення. Для прикладу наведемо вид коригування «3». У старій формі РК опис показника, що його коригуєте: «код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД». Нова форма під кодом виду коригування «3» містить опис: «Відміна показників акцизної накладної, складеної на операцію з реалізації пального, яка не відбулась, у якої зареєстровані всі примірники».

Ця назва ілюструє зміст змін. За старим порядком відкоригувати помилковий код УКТ ЗЕД можна було, заповнивши два рядки в одному розрахунку. Отже, формально постачальникові не загрожували санкції за несвоєчасну реєстрацію АН. А от новий порядок вимагає скасувати відомості в АН із неправильним кодом і скласти й зареєструвати нову АН з правильними відомостями. Тобто це прямий шлях до штрафу за несвоєчасну реєстрацію АН з коректними даними3.

3 Штраф не застосовують під час карантину (п. 52-1 підрозд. 10 розд. ХХ ПК; ЗІР, категорія 114.09).

Такі самі новації стосуються виправлення помилок у серії та/або номері податкового векселя. У колишній формі РК для таких обставин був передбачений окремий розділ ІІ. У ньому можна було зазначити одразу як помилкові, так і скориговані показники. Тобто виправити помилку за допомогою самого лише РК.

Нові вимоги до заповнення РК вимагають окремо скасувати АН із помилковими серією/номером податкового векселя, а потім скласти нову — із правильними даними. Тож на додачу «світить» штраф за несвоєчасну реєстрацію АН. Такий підхід до виправлень тепер переважний і його застосовують майже для всіх причин, через які коригують АН: за кодами «1», «2», «3», «5» та «6» (п. 17 розд. IV Порядку № 729). Одразу сторнувати і зазначити новий показник можна лише тоді, коли коригуєте обсяг пального (код коригування «4») і збільшуєте за додатковою митною декларацією (код коригування «7») (п. 1819 Порядку № 729).

Схожі зміни відбулися у правилах оформлення РК до спиртової АН.

Заявка на поповнення (коригування)

Чи не найбільше відчутні оновлення у формі заявки на поповнення (коригування) залишку пального. Її складайте, коли виникає потреба:

  • поповнити обсяги залишків пального в СЕАРП та СЕ;
  • збільшити обсяг пального за певним кодом через зміну фізико-хімічних показників пального;
  • змінити код пального у зв’язку зі зміною цього показника у додатковій митній декларації, оформленій після дослідження проб (зразків) пального (п. 1 розд. VI Порядку № 729).

У верхній лівій частині заявки є чотири спеціальних поля, одне з яких обов’язково треба заповнити. Нові поля: «Поповнення (коригування) обсягів пального» та «Зміна коду УКТ ЗЕД пального за оформленою додатковою митною декларацією». Якщо заповнюєте заявку через додаткову митну декларацію, зазначте її реквізити у спеціальному полі під інформацією про платника акцизного податку.

Водночас поля «Основна» та «Коригуюча» отримали нове місце у верхній правій частині заявки.

Заявка дасть змогу збільшити залишок пального не лише на акцизному складі стаціонарному, а й на пересувному акцизному складі. Раніше податківці обґрунтовували неможливість збільшити залишок пального на пересувному акцизному складі лише неідеальною формою заявки (ЗІР, підкатегорія 114.11.04).

Посилання – https://egolovbuh.mcfr.ua/867598

Смотри также

Про особливості звітування з ЄСВ у перехідний період

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *