fbpx
П’ятниця , Вересень 17 2021
Главная / Новини / Чорна п’ятниця: як бухгалтерові впоратися зі знижками

Чорна п’ятниця: як бухгалтерові впоратися зі знижками

Незабаром для шопоголіків настане головне свято року — Чорна п’ятниця. А підприємства скористаються нагодою скинути товарний баласт. Як обліковувати святкові знижки й нараховувати ПДВ — покажемо на прикладах

Що таке знижка? Це тимчасове зменшення ціни товару, яке продавець надає покупцям (споживачам) (ст. 1 Закону про рекламу). Надати знижку можете як до реалізації товару, так і після неї.

Класичний варіант для Чорної п’ятниці — дореалізаційна знижка. Її встановлюють ще до того, як покупець придбає товар.

Правила обліку

У бухгалтерському обліку дохід від реалізації товару зазначайте вже з урахуванням дореалізаційної знижки.

Якщо реалізуєте оптом:

  • Д-т 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» — К-т 702 «Дохід від реалізації товарів» — на суму доходу»;
  • Д-т 301 «Готівка в національній валюті» (311 «Поточні рахунки в національній валюті») — К-т 361 — на суму оплати.

Коли ж продаєте товар у роздріб, субрахунком 361 не користуйтеся. Одразу зробіть проведення: Д-т 301 (311) — К-т 702.

Нагадаємо: роздрібна торгівля відрізняється від оптової тим, що в разі торгівлі у роздріб товар реалізують кінцевому споживачеві, а за оптового продажу — для перепродажу. Від кількості проданих товарів нічого не залежить.

Податок на прибуток

Доходи і витрати впливатимуть на об’єкт оподаткування податком на прибуток через бухгалтерський фінансовий результат. Великодохідникам і добровільним коригувальникам не потрібно коригувати фінрезультат. Адже розділ ІІІ Податкового кодексу України (ПК) не передбачає коригувальних різниць, якщо надаєте покупцям знижки.

ПДВ-правила

Якщо реалізуєте товари із дореалізаційними знижками, на дату першої події нарахуйте податкові зобов’язання з ПДВ (пп. 14.1.191п. 187.1 ПК). Коли їх обчислюватимете, зважайте на нижню межу бази оподаткування ПДВ (п. 188.1 ПК).

Коли постачаєте раніше придбані товари, така база не може бути нижчою від ціни їх придбання. Якщо ж підприємство власноруч виробляє такі товари, база оподаткування ПДВ не може бути нижчою за звичайну ціну.

Тому, якщо встановите договірну вартість товару нижчу за ціну його придбання/звичайну ціну, складіть дві податкові накладні:

  • одну — на суму фактичної ціни постачання;
  • другу — на суму перевищення ціни придбання/звичайної ціни над фактичною ціною

ПДФО-особливості

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включають дохід, що його платник отримує як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Таку вартість визначають за правилами звичайної ціни.

До оподатковуваного доходу платника також входить сума знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), якщо її надали індивідуально такому платникові податку (пп. 164.2.17 ПК). Це не стосується сум, зазначених у підпункті 165.1.53 ПК.

Тож податківці погодилися, що коли знижки не персоніфіковані, ПДФО утримувати не потрібно:

Оприлюдніть правила програми лояльності:

 Розмістіть на сайті компанії

Встановіть рекламні банери

Надрукуйте рекламні буклети

Але ваша програма лояльності має бути доступна для всіх клієнтів.

Тоді податківці не зможуть заявити, що знижки персоніфіковані. А ваша компанія не буде податковим агентом із ПДФО та військового збору.

Джерело:

Смотри также

Чи потрібен РРО, якщо послуги оплатили через Приват24, LiqPay, Монобанк

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *